Kaip darbuotojui pasiruošti veiklos vertinimui?

Kaip darbuotojui pasiruošti veiklos vertinimui?

Veiklos vertinimas yra puiki galimybė tobulinti savo kaip specialisto įgūdžius, įvertinti padarytą progresą bei pasiektus rezultatus. Kadangi šis vertinimas yra dviejų žmonių pokalbis, tad jūs, kaip darbuotojas, taip pat turite būti aktyvus dalyvis ir pasiruošti šiam įvykiui, kaip ir bet kuriam kitam svarbiam susitikimui. Tai gali būti puikus šansas aptarti karjeros galimybes, išspręsti besitęsiančias problemas, plėsti atsakomybes. Ką turėtumėte padaryti ruošiantis veiklos vertinimui?

Peržiūrėkite, kaip sekėsi pasiekti praėjusiais metais iškeltus tikslus. Jei kurių nors tikslų pasiekti nepavyko, pagalvokite ir apsvarstykite, kas tai lėmė, kokių resursų trūko. Labai svarbu, kad kalbėdami apie savo tikslus, jūs ir remtumėtes savo veiksmais, savo elgesiu, o ne kitų žmonių. Labai dažnai pasitaiko pavyzdžių, jog “aš neatlikau, nes kolega nepasakė, laiku neperdavė, kitas pamiršo užsakyti prekes”. Jei kiti darbuotojai yra susiję su JŪSŲ užduotimi (tikslu), vadinasi, kad jį pasiektumėte JŪS turite kontroliuoti ir kitų žmonių veiksmus, o ne ieškoti pasiteisimų ar kaltinti kitus. Jei matote, kad kolega taip pat turi prisiimti dalį atsakomybės už projektą ar veiklą, aptarkite tai su vadovu.

Paanalizuokite save. Skamba gana “psichologiškai”, tačiau iš tiesų yra paprasta – pagalvokite apie savo, kaip specialisto, stipriąsias ir tobulintinas savybes. Taip pat pagalvokite apie savo atliekamas užduotis, kokias matote galimybes (ką nors patobulinti, pakeisti, atnaujinti, atsisakyti, praplėsti, sukurti) bei kokius įžvelgiate pavojus (galimos problemos, trukdžiai, nesklandumai ar nesusitarimai). Labai svarbu, kad tai būti realistiškas atvaizdas. Pasitaiko, jog žmonės pervertina savo gebėjimus, jiems suteikiamos didesnės atsakomybės, tačiau su jomis susitvarkyti nepavyksta. Arba darbuotojas nuvertina savo turimas žinias, ilgą laiką nepraplečia atsakomybių,  vėliau jaučia nuobodulį darbe, ko pasekoje sumažėja ir produktyvumas, nukenčia darbo rezultatai.

Kalbėdamas su vadovu, kalbėkite konkrečiais pavyzdžiais ir argumentais. Reikalinga aptarti kuo daugiau detalių, kad įsitinkintumėte, jog abu kalbate apie tą patį atvejį. Be to, argumentavimas gali padėti įtikinti kitą žmogų, kad jūsų požiūris, nuomonė ar veiksmai yra teisingi. Kalbėdami abstrakčiai to nepasieksite.

Pasistenkite nesiginti. Sakydama “pasistenkite”, suprantu, jog tai sunku, nes girdėdami kritiką, norime “atsikirsti” ar pasiteisinti. Bandykite kalbėti ramiai, įsiklausyti faktus (“Neatlikai užduoties B iki susitarto termino”, “Buvome sutarę, jog atnaujinsi tvarką iki gruodžio, deja, tvarka nebuvo atnaujinta” – tai faktai, o jau mintyse girdime priekaištus), neignoruoti žodžių, kuriuos girdite.  Įsiklausę ir pasistengę suprasti, galite ugdyti savo bruožus, auginti savo profesionalumą, išvengti klaidų ateityje.

Pasiruošti veiklos vertinimo pokalbiui gali padėti ir šie klausimai. Nuoširdžiai ir nepragražindami realybės atsakykite į juos:

  • Kaip prisidėjau prie organizacijos augimo?
  • Kokius procesus įmonėje patobulinau ar atnaujinau?
  • Ar padėjau kam nors atlikti jų užduotis dalindamasis savo žiniomis ir patirtimi?
  • Kaip man sekėsi išspręsti kilusias problemas? Kokias pamokas gavau?
  • Dėl ko dažniausiai man kilo nepasitenkinimas?
  • Kaip galiu tobulėti šiais metais? Kokių pasikeitimų noriu? Ar tai realu?

Pasiruošimas veiklos vertinimui suteiks jums pasitikėjimo savimi, sumažins stresą, kadangi žinosite, ką norite pasakyti. Išnaudokite savo šansą aptarti problemas, išsakyti įžvalgas ir ugdyti savo asmenybę. Visa tai yra jūsų rankose.

 

Verslo psichologė Eglė Rūkštelytė

UAB „Galimybių Arsenalas“

Komentarų nėra

Parašykite komentarą

%d bloggers like this: