Sudėtingų klientų tipai – Visažinis
Klientai – mūsų turtas. Jei ne jie – nebūtų verslų, nebūtų darbo vietų, tad tam tikra prasme – jie mūsų darbdaviai ir, be abejo, sėkmės garantas. Bet, kad ir kaip juos mylėtumėme, kartais būna išties sunku suprasti, kaip patenkinti jų lūkesčius. Juk jie visi tokie skirtingi. Bendraudami su vienais jaučiamės kaip žuvys vandenyje, bet pasitaiko ir tokių – su kuriais bendrauti atrodo itin sunku. Klientų charakterių nepakeisite, bet galite sėkmingai pakeisti savo požiūrį ir išmokti efektyviai su jais bendrauti.
Yra išskiriama visa galybė įvairių klientų tipų. Mes savo mokymuose dažniausiai pristatome 6 „sunkių“ klientų tipus: Visažinis, Protestuotojas, Neapsisprendžiantis, Agresorius, Užslėpta bomba bei Aktyvistas. Šį kartą papasakosiu apie „Visažinį“.
Kaip atpažinti tokį klientą?
Šio tipo klientai labai pasitiki savimi ir mano, kad viską žino geriau negu bet kas kitas. Jie gali demonstruoti Jums savo žinias, aiškinti, kaip reikėtų dirbti. Taip pat tokie klientai mėgsta kontroliuoti.
Pvz. Toks klientas gali siūlyti Jums papildyti komandą naujais žmonėmis, atleisti tam tikrus darbuotojus, siūlyti „pertvarkyti“ požiūrį į darbų organizavimą ir planavimą. Dažnoka, tokių klientų frazė „Kaip gi Jūs ten dirbate, Jums reikia daryti taip ir taip“. Pasitaiko, kad primygtinai siūlo, kad sąskaitas išrašytumėte tik pagal jų sukurtą šabloną, užsakymus siųstumėte pagal jų formą. Jie nuolat nepraleidžia progos pakomentuoti ar patarti.
Kitaip tariant šio kliento bendravimo esmė su Jumis telpa viename sakinyje: „Viską, ką tu pasakoji, aš žinau be tavęs ir geriau už tave“.
Kaip bendrauti su tokiu klientu?
Svarbu žinoti, kad tokio tipo klientai dažnai kenčia nuo nepilnavertiškumo jausmo, tad demonstruodami savo žinias, tarytum save paglosto. Atminkite, kad bet koks Jūsų prieštaravimas bus priimtas skausmingai. Tiesiog leiskite tokiems klientams išsikalbėti, nepertraukinėkite ir įsiklausykite, kas jiems svarbu. Išklausę, galite pasiūlyti keletą alternatyvų ir leisti pasirinkti patiems. Jei niekas nesudomina, pasistenkite įsijausti į eksperto vaidmenį ir iš tos pozicijos tęsti pardavimą.
Domėkitės klientų nuomone, klauskite, prašykite, kad atsakytų. Kaip jau minėjau, jokiu būdu nesiginčykite ir neprieštaraukite. Geriau pasidžiaukite: „Kaip malonu dirbti, kai tenka bendrauti su tokiais kompetentingais žmonėmis…“, „Kokia taikli pastaba“, „Ačiū už Jūsų pastebėjimus, būtinai apsvarstysime“. Tokiems klientams malonu būti pastebėtiems ir pagirtiems. Taigi, parodykite nuoširdų domesį, kalbėkite be ironijos, o pasitaikius progai, galite paklausti ir patarimo.
Ir dar – vertinkite tokius klientus, jie būna labai sumanūs ir gali pateikti tikrai šaunių idėjų.
Rasa Borodina, lektorė-konsultantė